Friday, April 19, 2013

Tutorial : Embed Twitter Letak Dalam Entry



Assalamualaikum.

Ahah. Ape ke benda embed twitter tuh ? Bagi yang dah tahu tu takpelah aku buat tuto nie bagi yang belum tahu. Aku pun dapat tahu dari nana. 
macam nie .__.
Benda nie kira nak memudahkan kita kalau nak letak twit dalam entry ; tak payah nak screen cap adodooii. Boleh tekan FOLLOW and link terus kat situ. Jom mulakan.

1. Pilih tweet mana yang nak letak dalam entry.
2. Click "more" then "embed tweet"


3. Copy URL


4. Pergi kat New Post >> Click ruangan HTML. Macam aku bulatkan dalam printscreen kat bawah.
5. Paste code tadi. Then tambahkan code yang aku petakkan tuh.
6. Letak cursor kat code yang aku letak arrow merah tuh. Then tekan "backspace" kat keyboard.


7. So that, code tuh akan jadik macam kat bawah. Ianya bersambung.


Cuba preview dulu. Kalau menjadi, entry boleh dipublish!
Selamat mencuba.
Arigatou








No comments:

Post a Comment