Wednesday, January 01, 2014

new year dedication.


Assalamualaikum,

Betapa  aku  tersangatlah  gian  untuk  mengupdate  belog  yang  sudah  lama  dianak-tirikan ini. Sungguh  tiada sekelumit pun kata dusta  dalam penulisan ini. Aku  bukan  menyepi, aku bukan mengabaikan  blog  nie  Cuma keadaan tidak mengizinkan  ;____;  aku bukannya ada wifi macamm kalian, aku pakai nombor  celcom khas utk internet tu je lepastu buat hotspot  ;__; kalau aku rajin keluarkan sim card nie aku masukkan dalam modem. Line nya pulak usah dipertikaikan lagi, kekadang okay kekadang  lambat
mengalahkan siput sedut yang sedang  main lari berganti ganti . Betapa  rumitnya  aku nak  bersama menyulam cinta dengan dunia blogger ini perghh ayatku tersangatlah poyo.


Demi new year dedication nie aku berusaha jua untuk  menulis. Kalau  nasib  baik, terpublish lah entry ini dgn jayanya. Jikalau tidak, berkuburlah ia didalam draf blog  ;_________; mari kita lihat apa yang terjadi. Belum terlambat kan? HAHAHA =.= 2013 penuh memori tercipta, 2014 PLEASE BE NICE.


Jue, Bella.

  • -          My childhood friends sampai sekarang tetap kawan. Dua orang nie je lah yang boleh dikatakan selalu bertemu mata. Yang lain tu ada yang macam lost contact. Hmm. Jue, kawan merangkap saudara bau bau bacang. Thanks Jue and Bella, korang berdua je yang tahu perkembangan aku sekarang sampaikan pasal crush tu pun aku cerita kat korang berdua je. Hehhehe sebab aku selesa berkongsi dgn korang n terima kasih sudi mendengar. Thanks love. Semoga  persahabatan ini kekal selamanya.


Fararara, Kak Yuyu, Auni, Dayah, Adawiyah, Wanie, Dillah.

  • -          Kawan kawan aku kat dunia sebenar ; kat UiTM Dungun. Sepanjang  2013 aku mula rapat dengan Fararara bila dapat tahu bahawasanya Fara jua merupakan seorang Inspirit.  Sungguh teruja patik dibuatnya. Apatah lagi sem nie bilik kami dekat dekat dan aku selalu melepak-kan diri dibilik beliau, kekadang tuh bermalam dibilik beliau perghhh banyak bantal wohh seronokk tido bilik fara nie =_= thanks fara sebab hadiahkan kita file exo  tu. Dapat jugak barang dari korea ^^ heheehe. And thanks jugak sebab anda tersangatlah berbakat dalam membuat hatiku ini ‘dugguen dugguen’ haihhh. Saranghae xx. (@farasyadiya)



  • -          Kak Yuyu, saya sayang kakak saya sorang nie sangat sangat sangat sangatttttttt! Jumpa aje tak sah kalau tak fangirling duk ‘kihkihkihkih’ pasal  kpop. Miahahaha. Ingat  tak 1st time kita berkenalan? Masa tu kem kepimpinan peers kan kita satu group then time bagi nama grup tu semua grup kpop terkeluar dari mulut kita kan ^^ last last dengan kata sepakat teammates sporting yang lain maka tertubuhlah satu group “TEENFINITE!” dan sejak tu kita berdua jadi rapat sampai sekarang. Semoga persahabatan ini kekal selamanya.  Lebiyuuuu too da max xoxoxoxo bini hoyakeriseuu. (@cassielfkyu)



  • -          Auni, kembar ku. Terima kasih kerana mencipta persahabatan ini. Maaf ea masa birthday auni aritu ore saja je buat endah tak endah-kan auni. Hehehehe. Kan dah dapat kek tu ^^ Terima kasih kat Intan, Yana, Iyan, Aiman, Fara jugak dan tak lupa Syikin yang tolong gi beli kek tu bersama Yana. Ore nak cipta kenangan untuk Auni, biar auni tak lupakan ore walaupun dah grad. Nasib baik kita nie sesame Besutrian. Kkekeke. 

-        
       
  •             Dayah, Ada, Wani, Dillah. Kenangan tido bersama sama satu bilik enam orang kat tenggol tu tak dapat aku lupakan. Pergh korang memang terbaik ah. Susah nak jumpa kawan mcm korang yang tak kesah pun kat bilik korang ada reramai orang. Hhahaha. Harap boleh tido macam tu lagi pasni. Kkekeke. Dayah, nanti keluar jerteh lagi eo dengan Auni, Wanie, Jue. Heee. Luv u all.




Airein, Jannah, Min, Fify, Tira Othman.
  • -     Airein dengan Jannah rumets aku sem lepas yang sangatlah sengal ;; sokmo buli aku. Hhahaha. Aku ingat sampai bebila weiii ;; tapi takpe aku suka style korang. Perangai gila gila sampai aku pun jadik gila. Hhaha. WEHHHH BANYAKNYA KENANGAN SEPANJANG AKU JADI RUMET KORANG KAN???? CIKBE MASUK BILIK, AKU JADI SUSPEK TUT  *sensored* SAMPAIKAN JANNAH SANGGUP GI AMBIK AKU KAT TENGGOL PUKUL 2PAGI. HAHAHAHA. LAWAK =_= kesian aku time tu, pastu Min Nampak “benda” kat toilet sampai riuh wing kita. Airein steady je sedangkan Jannah ketakutan masuk bilik nak nangis hahahahaha sumpah kelaka. Sweet tak aku buat entry pasal korang? Hhahaha :pp



  • -     Min, Fify, Tira oh wahaii adik adikku. Ada hikmah kan kenapa kak ieyra, kak airein, kak jannah still kat Redang walaupun dah part3 time tu ^^ kalau kami memilih utk duk Kapas, mungkin kita tak akan jadi serapat tu kan? Min yang penuh dengan sifat brutalnya, udah udah lettu usik Fify dgn Tira. Kesian akak tengok mu sokmo kenakan diorang. Nanti potong rambut akak lagi eo? Tira, akak sayang tira yang manja nie sangat sangat. Hee. Terima kasih tau sebab angkat barang akak masa balik cuti sem tu. 1st time tau ada orang menangis sebab akak nak balik sobs //hug u// terharu akak XD Fify pun sama, jangan nakal nakal! Jaga diri elok elok insyaAllah nanti kita makan pizza lagi mcm sem lepas. Puhahaha. Kesian abang delivery, Min buli dia dah lah dalam hujan. Ish ish ish //geleng kepala//



Hara, Shu, Piqa, Opie.
  • -          Hara, aku tak ingat bila aku kenal kau. Kau ingat? Yang aku ingat tiap kali kita bertegur sapa mesti aku akan cakap “madumu yang ke 91011121314151617181920” ((dulu)) Sejujurnya, aku pun takut dengan kau sebenarnya. Sebab aku anggap mu sombong. Hahaha mian. Tapi bila dah kenal mu, aku tahu mu sangatlah kacak dan baik hatinya ((mohon jangan bangga diri)) Terima kasih ajar aku Illustrator tu tapi aku tak try pun lagi takde masa =_= hehe. NAK PAPERDOLL SATU! Aci tak order kat sini? Kekeke.



  • -          Piqa, akak paham perasaan kamu. Tapi gagal sekali tak bermakna gagal untuk selamanya kan? Kegagalan itulah yg mengajar kita erti berusaha. Berusaha sampai boleh! Dan alahai rindunya nak dengar suara kamu menjerit kat wechat XD SUARA HARA TUH SAMPAI KE SUDAH TAK BOLEH DENGAR PHEW. SODEHH HATI INI TT___TT dan terima kasih sebab cakap suara kite comel ehehehe.



  • -          Shu, akak tak tahu  pun shu takut dengan akak. Hhahaha. Tak sangka. Tapi percayalah, shu nie orang pertama yang akak kenal kat SNS yg selalu sms akak. Sekaranggg maaannnnaaa???? Ehem, mentang mentang dah ade whatsapp :pp Thanks sayangku. Harap dapat berjumpa disuatu ketika. Rindu nak wall-to-wall kat fb.



  • -          Aining a.k.a  Opie, maaf ea kalau kalau Aining sakit ati kena cerai dek akak aritu. Kkekeke. Biha amat memerlukanmu. Pulanglah kepadanya. Terima kasih atas perkenalan ini biarpun singkat tapi dah banyak jugak drama kita phew.



  • -          Korang semua, janganlah lupakan aku si ieghaa macho nie, aku jarang online twitter dah mcm chipsmore dah aku kat twitter tu =_= kalau Nampak aku muncul kt lebuhraya timeline korang tu tegur tegur lah eo? Aku memang kaku untuk memulakan conversation. Tapi In Sha Allah aku akan cuba sedaya upaya utk tegur korang acap acap kali sampai lah korang rasa annoying =_= Harap persahabatan kita berlima lebih rapat lepas nie, 2014.. Maaf segala kesalahan aku.



Ween
  • -          Ween oh ween. Akak sunyi tau masa ween hiatus blog sbb nak spm tu =_= akak bw blog ween sokmo kot kot ada new update tetiba. Heehe. Ween banyak bantu akak dalam dunia blogger. Ween lah semangat akak utk terus berblogging. Tengok ween rajin buat GA join GA. Akak pun terdorong sama. Terima kasih sudi jadi partner akak buat GA. Hee nanti akak cuti, kita buat lagi eo? Rinduuuuuu nak fangirling sesame +.+ INPINIT TINTAP BTS. I MISS U NUR IZZUREEN. Harap tahun nie merapatkan hubungan kita yang dah-macam-agak-nak-renggang-aje-sobs +.+



TIG  & Kak Meera Malina
  • -          Walaupun aku nie tak dikenali sangat kat TIG //ahli ahli lama mungkin kenal// thanks sebab TIG aku rasa seronok bersosial. Bukan bersosial sesaja. Ada manfaatnya yang aku dapat, salah satu nya dapat kenal koranggg laaaa ^^ TIG antara grup yang aku join kat FB dan yang paling laamma aku stay. Bukan bermakna grup lain aku tak stay, tapi aku jarang masuk grup lain yang aku join //ayat keeling abaikan// Yang penting, aku sayang TIG sampai bila bila bila bilaaaaaa selamanya //kibar baju TIG// Terima kasih kak Meera for the baju. Ramai kawan puji, baju tu cantik ^^ Sebelum nie kita takut nak tegur akak  .__.  Macam garang je, macam bekeng je. Hehe. Tapi lepas selalu whatsapp dengan akak baruku sedar akak nie penyayang ececeh. Semoga tahun 2014 nie tahun kita menyulam kasih sayang eo tunang gyu ? kikiki :p



Kak FD

  •         Siapa tak kenal Kak FD? Kaki blogging yang suka join GA tu mesti kenal akak comel nie. Heehe. Tahun 2013 memperkenalkan aku dengan Kak Fatin Diana. Terima Kasih kak FD sebab selalu jugak layan saya kat wechat. Hehe yang pasal MP3 tu terima kasih ^^ Teringin nak jumpa akak lebih lebih lagi bila dpt tahu kat FD orang KT ;) Teringin nak jadi blogger macam akak. Teringin nak dapat earning churp2 n 8share yang banyak mcm akak. Wehhhuuu. Harap hubungan kita boleh jadi lagi rapat bagi tahun nie. Saaaaaaayang akak FD yang sama tinggi (cm) macam saya. Kekkekeke.



CS110
  • -          SISKOMERS, coursemates sekalian. Tahniah! Dinner sem lepas sangat awesome. Lecturer and senior semua suka ^^ Rasa happy bila orang happy dgn hasil kerja kita. Yedok? Huhuuu. Terima Kasih jua sebab melantik diriku ini sebagai Exco Buletin. Aku akan berusaha untuk menggalas tanggungjawab ini walaupun pada mulanya ada perasaan ragu dalam diri. Tapi Alhamdulillah aku rasa aku dah buat keputusan yang terbaik. Antara dua tu. Peers atau Siskom? Aku pilih SISKOM. Tidak bermakna aku terus melupakan family peers namun ketahuilah, aku sayang family peers terutamanya yang rapat dengan aku sobs. Mohon mengerti and no hard feeling. Semoga SISKOM and PEERS sama sama berada dalam TOP 3 bagi semester ini! Aamiin.


Followers blog, twitter, instagram, kawan fb, Seonmul
  • -          Terima kasih kerana menjadi followers Ieyra Ghani.  Nantikan GA yang bakal diadakan kat blog nie. ((kalau ada rezeki))
  • -          Feel  free to follow me on : twitter  1 , twitter 2, instagram.
  • -          Seonmul, tahun 2013 aku join community nie. Tapi masih belum berpeluang untuk mengenali ahli ahli nya dgn lebih rapat ;; Admin Fei, Admin Yongz harap harap unnie berdua boleh buat something supaya kita semua boleh jadi satu family baru bagi tahun 2014 nie? Mungkin?


Last but not least, harap maaf entry ini terlalu panjang. Kan aku dah cakap aku gian nak update belog sekali dah menaipp hambek kau    =_=  maap  maap. Selamat Tahun Baru 2014. Semoga tabah mengadapi dugaan di depan hari.  Doakan kesihatan aku sobs. Maklumlah dah dua puluh-an. Macam macam sakit datang ;__;

7 comments:

hararakacak said...

aku sombong sobs ;_; sobs ;_; sobs ;_; /peluk bamboo pillow myungsoo/

piqaphi said...

thanks akak atas dorongan nasihat yg akak berikan >< takpe kalau akak ghindu nak dgr suara kita, bilang aja. wasepp kan adoo =_= andai kata twitter boleh disertakan dgn suara, setiap hari daku post suara ku. biar pekak semua tlist kekekeke yeah sbnrnya agak terkilan, tak dpt dgr suara hara pehh beliao sgt kedekut. hehehe, lastly kita tknk type bnyk2 so gud luck akak. bljr leklok. majulah anak2 terengganu hip hip hurayyyy

shuwoonie said...

Fuh panjang berjela.

Dzureen Darwis said...

Selamat Tahun Baru :)

Nurin Aireen said...

terharu oi TT akak oh akak ween pun sunyi masa ween hiatus dulu lol. amboi stalker sejati la ni :p itu semua dulu kak ;; selepas spm segalanya sudah berubah. ween yg ini dh jadi pemalas nk mampus blog dh berhabuk ;; aww sama2. nanti buat lg? okay on /thumbs up/ samalah diriku ini pun rindu nk fangirling sesama dah la tgh demam BTS ni tak guna betul vjinkookmin mmg tak guna. I MISS YOU MORE KAK IEYGHA GHANI LMAO =_= hentam je nama tu maap. hubungan kita yang dah-macam-agak-nak-renggang-aje-sobs SOBS MOHON DIRAPATKAN KEMBALI hubungan kita TTTT

Fatin Diana said...

Hahahaha! Kemain puji melambung. InsyaAllah kite jumpa ea syg. Akk bukan org KT. Tp tinggal kat KT :D

Ieyra Ghani said...

Puji ikhlas tu kak. tkde niat bodek. hehe. oh sory sory. akk asal KL kan?