Sunday, January 05, 2014

Ieyra Ghani di Hacked!



Assalamualaikum.

Selamat  hari Ahad semua.  Harini dah start kelas selepas bercuti selama dua minggu. Sesampai je aku kat kampus nie dapat berita kematian ayah sepupu. Rumah arwah depan rumah je so agak terkilan jgk ah ;_; tak sempat tgk. Abang aku cakap adik aku nangis gila gila. Maklumlah, diorang selalu main bola sepak sesame tiap petang. Hmm. Ajalnya sudah sampai, kita redha jelah. Takziah diucapkan untuk keluarga Ayah cik. Semoga arwah dicucuri rahmatNya dan ditempatka dalam kalangan org beriman. Aamiin.



Ehem entry nie memang aku nak buat sejak malam tu lagi sebenarnya.. Malam apa? Malam sebaik sahaja aku kena hacked. HAHA =.= Tapi aku takut jugak kot kot hacker tu marah aku balik lol. Kang tak memasal dia hack lagi teruk dari nie. HAHAHA =.=  What? Ieyra Ghani kena hacked? Kenapa? Tak percaya?  Tak caye tengok gambar dibawah.


Detik-detik cemas disaat aku perasan yang aku kena hacked.

  • -          Nak online fb kat phone macam biasa, selalunya terus je masuk fb aku, tapi nie tak. Dia mintak isikan password.  So aku bubuh lah password aku biasa guna tuh. Sekali dia cakap, password yg aku masukkan tu salah sebab aku dah tukar satu jam yang lalu sedangkan aku tidak berbuat demikian. Pergh. Nak nanges kau!  ;_______;  dah lah tengok syok syok duk tengok Gayo Daejun. POTONG BETUL AARRR =_= HABIS PINIT AKU FLIP


  • -          Cepat-cepat aku check email, pergh email pun dia hacked boh. Nasib baik boleh reset balik dengan nombor phone. Tiga tiga emel aku dia hacked. Rajin pulak encik hacker nie nak uji tahap keselamatan emel aku yang mmg tak selamat pun sebab aku guna password sama je semua OTL. Aku tak tahu lagi blog aku nie ada pesanan dr encik hacker. Rujuk gambar tadi.



  • -          Tiba tiba kak yuyu tanya kak fb, “blog miyong kena hack?” aku pun cepat cepat bukak blog nie. Ha’ah blog nie lah. Leprecious nie sobs mmg precious bagi aku.  Sekali masuk blog siap ada lagu sobs sedih ah lagu tuh cik hacker puhahahaha scary pun ado haa =.= mcm masuk highland tower villa nabilla pulak eheu //macam lah penah masuk –“



  • -          Masa nie fb, email yahoo dah boleh masuk dah. Dah okay. Cuma blog nnie je aku blank nak buat cemana. Semua orang aku kacau. Kak Yuyu, Shu, Piqa, Hara, Mira, Nisa, Opie dan termasuk si Day.  Sambil sambil tanya diorang nie sambil tu aku try balik. Then bolehlah aku masuk balik blog nie.  Dan dapatkan semula code gue.


   Aku dah tukar semua psword. Yang selamat sikit. Phew cuak boh. Memang aku mengaku sebelum nie aku memang tak ambik kisah langsung pasal security SNS (Social Network Service) yang aku punya. 

      Alhamdulillah lepas kena hacked semalam aku jadi lebih berhati-hati. Nasib baik hacker yang hacked aku nie berniat baik nak ingatkan pasal KESELAMATAN setiap jenis account yang kita miliki. Cuba bayangkan kalau kena hacker yang berniat tak baik, ada hasad dengki dengan kita? Nauzubillah. Nie entry nie aku berani nak buat sebab encik/cik hacker tu sendiri yang suruh buat. HAHAHA =.=



Terima kasih encik hacker, kerana anda. Saya sedar kesilapan dan kelemahan diri saya. Namun saya tidak dapat lupakan kenangan pertama kali kena hacked ini 2 Jan 2013 // 11PM. 


Selalu kawan-ii je yang hacked insta then upload gambar sendiri tulis caption “hai saya comel harini” LOL tapi kali nie betul betul kena hacked PUAHAHHA rasa nak gelakkan diri sendiri pun ada tapi, GELAK GELAK JUGAK. ANDA DILUAR SANA SEDARLAH! ISU INI SERIUS. MOHON AMBIK KESEDARAN DAN PENGAJARAN SIKIT BERDASARKAN KISAH BENAR PATIK =.= Ramai jugak yang tak sedar kan? Tolong lah guna password dan email yang selamat. Kalau nak tahu selamat ke tak tanya yang pakar. Aku pun tak tahu. Bak kata Hara guna IC passtu campor dengan peribahasa LOL .


Razman pulak cakap “taniah.. anda telah terpilih.. sabar ya”

LOL Man. Masin mulut mu Man. Hacker tu ajak aku belajar hacking. Dia cakap diorang ada buat kelas hacking. Dan aku belum membuat keputusanku.  Pantaskan aku menerimanya? Huuhuuhu.

Okay. Sudah cukup sudah. Gue harus menyiapkan esaimeng OOP  =.=  dan buat  itu  buat  ini  sesungguhnya  dunia kesibukan sudah bermula. Adios.


Thanks  xx.

feel free to follow instagram ; @_nzcagshopxx  and @anjungmobile





2 comments:

Cikk Mira said...

waa . kene hack tuh . scary jugak tuh

Ieyra Ghani said...

huhu..ikr..hati hati lah ea..jgn jd spt saya yg cuai